reklama

List Ondríkovi - testovanie

Ondro, píšem Ti ďalší z listov, ktoré si budeš čítať až trošku vyrastieš. Chcel som Ti napísať o testovaní u nás v našom divadielku, aj o tom, že som sa stretol s premiérom Matovičom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Náš testovací tím v Dome MS v Komárne prišiel pozrieť predseda vlády Igor Matovič a minister vnútra Roman Mikulec.
Náš testovací tím v Dome MS v Komárne prišiel pozrieť predseda vlády Igor Matovič a minister vnútra Roman Mikulec.  (zdroj: Igor Matovič (FB))

Potom som si však uvedomil, že Ty s najväčšou pravdepodobnosťou nebudeš vedieť, kto je Matovič a prečo, to testovanie bolo pre nás tak zásadné. Skúsim Ti teda popísať čosi iné, oveľa dôležitejšie. 

 Ako vieš z predchádzajúcich listov, momentálne nežijeme s Tvojou mamičkou život, aký sme si vysnívali. Obaja totiž popri bežnej práci a života s Tebou, žijeme hlavne folklórom a divadlom. A to teraz nejde. 

 Veľkú časť našich životov sme budovali malé divadielko a malý súborík. On je malý, len keď ho vnímaš cez svet, ale obrovský, keď ho vnímaš cez ľudí. Prakticky všetko okolo nás je nejak spojené s Dramaťákom a Rebelmi. A vlastne to spojilo aj nás s mamičkou. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Naši kamaráti, ľudia, čo Ťa nosili na rukách, Tvoje prvé slová aj kroky, pesničky, ktoré Ti mama spieva. Všetko. Žiaľ, nič z toho teraz nefunguje. Nesmieme sa dokonca ani stretávať. 

A takto to trvá už dlho.Tak dlho, že každým ďalším dňom je väčšia možnosť, že to už fungovať nebude nikdy.

 Momentálne žijeme s pocitom, že ak sa niečo rýchlo nevymyslí, Tvoj svet, Tvoj život už nebude spojený s týmto svetom umenia, ktorý sme si my najskôr sebe a neskôr pre Teba vytvárali.

 S ľuďmi, s ktorými sme boli tak silno spätí, sa len pozdravíme na ulici ako dávni známi. Popýtame sa na zdravie a možno si na chvíľku zaspomíname. Ale bude to pre nás veľmi smutné spomínanie, tak to často robiť nebudeme. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pánovi premiérovi som navrhol spoločné fotenie so slovami, že som o sebe čítal, že mu trčím z "riti" a to som ho ani nevolil. On mi na to odpovedal, aby som sa nebál, že budem... Len teraz neviem, či trčať alebo voliť. Ale bolo to primerane vtipné
Pánovi premiérovi som navrhol spoločné fotenie so slovami, že som o sebe čítal, že mu trčím z "riti" a to som ho ani nevolil. On mi na to odpovedal, aby som sa nebál, že budem... Len teraz neviem, či trčať alebo voliť. Ale bolo to primerane vtipné (zdroj: Jozef Černek)

 Nebolo to naše rozhodnutie a nebola to ničia vina. Hoci teraz by sme veľmi radi našli vinníka, ale ničomu by to nepomohlo. Žijeme a sme zdraví. A pre túto chvíľu je naozaj veľmi dôležité. 

 A o tom bolo aj to testovanie. Možno o tom budeš čítať, že to bol veľký úspech. Nemyslím teraz výsledok testovania, to my teraz nevieme. To ukáže až čas a Ty už výsledok vieš. 

 Obrovským úspechom bolo to spojenie ľudí. Ten pocit spoločnej cesty

 Podarila sa totiž úžasná vec. V každom mestečku, v každej dedinke nášho štátu, sa totiž našli ľudia, ktorí pomohli. A ľudia prišli, v zime, v daždi, pokorne vystáli radu a nechali si zobrať ster z nosa. Verím, že v dobe, kedy toto čítaš, to už bude zastaraný test a vy už máte modernejšie spôsoby. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

  Ešte noc predtým ako sa toto uskutočnilo, to vyzeralo tak, že sa to nepodarí. No na ďalší deň sa to rozbehlo. Vďaka ľuďom. A vďaka jednoduchej veci. 

 Nechceme takto žiť. Nechceme žiť s pocitom, že môžeme byť pre niekoho hrozbou.

Že podanie ruky, bozk na líce, rozhovor pri káve, návšteva divadla… tieto jednoduché veci sú veľkým rizikom. Preto ľudia prišli, preto ľudia pomohli. 

Takto si narobil "poriadok" s rúškami ...
Takto si narobil "poriadok" s rúškami ... (zdroj: Jozef Černek)

 Nechceme, aby hnusná pliaga, ktorú vedci pomenovali Covid-19, vyhubila jednu generáciu ľudí, nechceme, aby každý deň nášho života riadili inštrukcie a nariadenia ako sa vyhnúť tejto chorobe.

 Chceme toho strašne málo a veľa zároveň. Žiť normálny život. Ak je cesta k nemu cez testovanie. Budeme testovať. ak treba nosiť rúška, budeme nosiť rúška. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Veľmi by som chcel jednoduchú vec. Aby si sa ma raz spýtal, prečo na fotkách z roku 2020 máme na puse kus látky. Bude to znamenať, že sme vyhrali. Lebo rúško nebudeš poznať.

P.S. Na tej fotke som ja s premiérom Slovenska. V dejepise ho nájdeš pod heslom: slovenský influencer s treťou najvyššou funkciou v štáte Igor Matovič (osobný slogan: one time - next time).

Jozef Černek

Jozef Černek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  318x

Som človek a vnímam tento život, verím, že existuje dôvod, prečo vznikol. Pracujem ako riaditeľ súkromnej spoločnosti. Popri tom sa venujem študentom v dramatickom krúžku, vediem Dom Matice slovenskej v Komárne a pôsobím aj v Slovenských Rebeloch. www.dramatak.eu, www.rebeli.sk, www.dmskomarno.sk Zoznam autorových rubrík:  PohľadySkoro poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu