reklama

List Ondríkovi od Hlavného Tata

Presne pred rokom mi Ťa priniesli v takom lavóriku. Kričal si, ale sestrička sa usmievala, tak som sa tváril, že sa nič nedeje. Ešte čosi robili, potom Ťa zabalili a lekárka povedala: „Tu si sadnite, priložíme vám syna na hruď.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

 Vôbec som to nečakal. Áno, čítal som si, čo sa bude diať a áno, bolo tam aj čosi o priložení, ale myslel som na mamičku. Tá ale ešte bola na operačke a tak som sa zrazu ja stal ten druhý najdôležitejší človek v Tvojom živote. A hneď som sa aj povýšil na funkciu Hlavný Tat. 

 Z filmov budeš poznať, že keď sa hlavnému hrdinovi čosi dôležité deje, všetko naokolo sa stane nadbytočným. Pustia sugestívnu hudbu, roztočia záber a všetko okolo hlavnej postavy len letí. Presne to sa dialo.  V ten moment, keď si sa ku mne pritúlil, všetko naokolo sa rozletelo. Zrejme, vlastne celkom určite, mi lekárka a sestrička niečo hovorili a je dosť možné, že som niečo hovoril aj ja. Ale vnímal som jedine Tvoj dych a Tvoje srdiečko. Neviem kto, či ja alebo Ty bola vlastne tá hlavná postava. Pretože zrazu sme boli my. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 Hneď si prestal plakať. Bolo jasné, že si ma spoznal. Som totižto Tvoj Hlavný Tat. Som tu preto, aby som Ťa viedol životom prvých pár rokov. Nevie sa presne koľko, zrejme dovtedy, kým nepovedieš Ty mňa. Aj to je neisté. Lebo ako Hlavný Tat som mal byť ja ten rozvážny a pokojný a upokojiť Teba. Bolo to ale naopak, Ty si prestal plakať akonáhle som si Ťa privinul. Tvoje malé srdiečko spoznalo to moje a vyslalo signál, že všetko bude v poriadku. Všetky moje obavy z novej a najdôležitejšej funkcie života v tej chvíli utíchli.  Hlavný Tat. Neviem, či existuje aj funkcia vedľajšieho Tata. Asi by to mal byť môj otec, teda Tvoj starý otec. On však opustil tento svet pred dvadsiatimi rokmi. Ale odkedy si na svete, často myslím na to, čo by asi tak povedal. Určite by bol na Teba hrdý a určite by Ti ukázal všetky zvieratká, ktoré tak miloval. Ukázal by Ti ako sa o ne treba starať a ukázal by Ti aj jeho dielňu a ako sa zvára. Ale neboj, to všetko spolu zvládneme. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ešte je tu aj dedo. On je super, tato Tvojej maminy. Vezme Ťa aj na ryby, aj Ťa naučí všeličo montovať, tak ako učí všetky svoje vnúčatá. Vlastne dedo je o dosť šikovnejší v montovaní ako ja a vie chytať ryby tak, že mu závidí celý svet. 

Obrázok blogu

 Dedo je jeden a babky sú dve. Vlastne sa nevieme s maminkou rozhodnúť, ktorá varí lepšie. Či moja mama alebo mamina mama. Tak obom hovoríme, že veria najlepšie a neklameme. Ale to už vlastne vieš, lebo aj u jednej aj u druhej už papáš rád. 

 Takže to sú babkovci, ale Hlavný Tat som ja. A to mi už nik nevezme, aj keď stále presne neviem, čo byť Hlavný Tat vlastne znamená. Dnes máš jeden rok a tak už rok googlim slovné spojenie „ako byť dobrým otcom”.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Jedno je ale isté, už rok nám s maminkou robíš radosť každým úsmevom, každým zúbkom, slovkom aj každým jedným krokom, ktorý spravíš. Dnes si napríklad sám vyliezol na gauč. Mali sme z toho s maminkou ohromnú radosť. A dnes si si aj trošku rozbil pusinku, lebo odkedy sám chodíš, si nezastaviteľný a tresol si sa do stoličky.

Obrázok blogu

 Viem Ťa okúpať, aj prebaliť. A dokonca Ťa aj obliecť. To nám ide najťažšie, lebo protestuješ a mám málo rúk, aby som Ťa naraz obliekal, zabával a bránil Ti dávať si do pusy všetko, čo je na dosah Tvojich ručičiek. Dosť rúk na to má len mamička a vlastne aj babky. 

 Ale už som sa naučil, kedy a ako Ťa zachytiť, keď utekáš po dome a záhrade, aby si si neublížil. Viem Ťa rozosmiať a aj zabaviť. Keď plačeš, dokážem Ťa utíšiť, aj keď samozrejme, najlepšie to vie mamička. Stále sa len učím. Vlastne, to Ty ma učíš. Zrejme, aby som si funkciu Hlavný Tat zaslúžil.Teraz musím utekať kúpiť maminke veľkú kyticu. Lebo Hlavný Tat som ja, ale najdôležitejšia je ona.

Jozef Černek

Jozef Černek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  318x

Som človek a vnímam tento život, verím, že existuje dôvod, prečo vznikol. Pracujem ako riaditeľ súkromnej spoločnosti. Popri tom sa venujem študentom v dramatickom krúžku, vediem Dom Matice slovenskej v Komárne a pôsobím aj v Slovenských Rebeloch. www.dramatak.eu, www.rebeli.sk, www.dmskomarno.sk Zoznam autorových rubrík:  PohľadySkoro poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu