reklama

Nerobte nám to!

Chudnem. Už zas. Našťastie v tom mám už slušnú prax a dokážem všeličo. Napríklad si navodiť diétou takú gastritídu, že môj lekár uvažuje o ďalšom doktoráte alebo docentúre na tému „nebláznite s hladovkou...“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Prípadne cvičením si nahonobiť takú svalovku, že sako nosím len v ruke, aby som nemusel vystierať ruky dozadu. Prosto, chudnutie ma baví. Doslova napĺňa. Často som naplnený pocitom takého vlčieho hladu, že aj rybičky v akváriu sa utekajú skryť za filter.

Ale nie, preháňam. Kombináciou rozumnejšieho stravovania a pridaním pár hodín cvičenia, dokážem pomerne rýchlo a slušne schudnúť. Môj problém je iný. Veľmi rád jem. A keď sa pre niečo nadchnem, napríklad pre jalapeño pastu, nemám dno. A s tou pastou sa to ešte dá, horšie je, keď stretnem dobrú čokoládu, domáce chipsy alebo výbornú hráškovú polievku. No a viete, s jedlom rastie chuť a mne hlavne brucho a krk.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koncom leta som si ale povedal „A dosť!“. S manželkou čakáme totiž bábo. Keď sme boli na konci siedmeho mesiaca, boli sme sa spolu odfotiť. Z fotky ale nebolo celkom jasné, kto vlastne to dieťa pod srdcom nosí.

Samozrejme, k rozhodnutiu čosi zhodiť, prispela aj moja lekárka, po absolvovaní preventívnej prehliadky vyhlásila: „Jozef, všetky vaše výsledky poukazujú na jediný váš zdravotný problém. Môžeme chodiť dookola, hľadať všeličo alebo si povieme, že ste tučný a že treba schudnúť. Keď sa vám to podarí, príďte sa proste ukázať a uvidíme, ako budú vyzerať vaše výsledky potom...”

Zadarilo sa. Prvých desať kíl je dole. A myslím, že mi je naozaj lepšie. Mám však prosbu. Nie za seba, ale za nás všetkých, ktorí bojujeme s vlastným apetítom.Nenúťte nás jesť, prosím. Ja viem, že to myslíte dobre, ale ak chcete naozaj pomôcť, proste to nerobte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím poznámky typu: "ale veď si daj len jeden... z tohoto sa naozaj nepriberá... veď len kúsok... ani kvôli mne?... veď si na návšteve a jeden, len na chuť, si môžeš dať... to vybeháš ... a podobne..."

Toto proste ubližuje a môže chudnúceho vrátiť o týždne späť, prípadne jeho vôlu zlikvidovať úplne. V istej fáze chudnutia si totiž musíme (my chudnuvší) upierať jedlo alebo istý druh jedla úplne. A presne tak, ako u každého "závisláka", spúšťačom “žravky” môže byť aj jedno dobre mienené sústo. U mňa je to hoc aj jeden blbý arašid...

Ak teda viete o niekom, že chudne a skutočne mu chcete pomôcť, nenúkajte ho a určite nie viackrát. Najmä ak odpovie, "ďakujem, nie, chudnem.."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysvetlím: Aj pri silnej vôli, už pri tretej výzve, sa deje toto. "...keď si predstavím tú chuť... "(uvažuje tučko) "...veď som okrem tej blbej zeleniny nič nejedol 16 hodín... a navyše, je to neslušné..takto odmietať jedlo...čo by za to dali deti v Afrike... veď si kúsok dám..
No a je to tu, je to len moment, jedno sústo a som späť.
"Veď, keď už som si dal tú štrúdličku, už si dám aj hranolky... A vlastne, dnes už na to kašlem, kde sú chipsy?..."
No a hotovo. Opäť zas funím, nie len na schodoch, ale aj keď sa obúvam... a to len pre dobre mienené ponúknutie... veď len kúsok syra... nie? Mňam.

Jozef Černek

Jozef Černek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  318x

Som človek a vnímam tento život, verím, že existuje dôvod, prečo vznikol. Pracujem ako riaditeľ súkromnej spoločnosti. Popri tom sa venujem študentom v dramatickom krúžku, vediem Dom Matice slovenskej v Komárne a pôsobím aj v Slovenských Rebeloch. www.dramatak.eu, www.rebeli.sk, www.dmskomarno.sk Zoznam autorových rubrík:  PohľadySkoro poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu