reklama

Taká bežná sobota

Ráno na ceste do školy som stretol bociana. Vlastne boli dvaja, sedeli v hniezde, tvárili sa unavene a šťastne. Až som z toho spomalil. Netvrdím, že práve prileteli, ale bol by to pekný príbeh, najmä pre nás, čo čakáme koniec zimy už od decembra. Básnik by povedal, že tvoria pár a priniesli nám jar. Žaby by s básnikom zaiste nesúhlasili, ale žaby nie sú moc mienkotvorné.  Vlastne, keď tak nad tým rozmýšľam, dnes už ani básnici nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Osobne nie som veľký priaznivec ranného šoférovania, ale dnes som sa do školy vyslovene tešil. Rána si spríjemňujem pozorovaním prírody pri ceste. Vždy si predstavujem, aký čulý zvierací ruch musí byť ďalej od cesty. Napríklad pri tabuli Komjatice som stretol dve bažantice. To rýmovanie spravili podľa mňa zámerne, aby ma potešili. S kľudom tam mohol sedieť aj jeden bažant, ale to by nebolo úplne ono. I keď uznávam, bažant je krajší ako jeho polovička, ale s Komjaticami sa nerýmuje. Niekedy sa rýmovanie vyslovene žiada.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V škole bolo veselo. To je koniec koncov vždy, lebo sme sa tam stretli super partia a máme fajn pedagógov. Nevtieram sa. Je to proste tak. Sme fajn partia a učitelia sú proste šialenci. Teda šialenci do svojej práce. Mám rád, keď človek vie predať svoje zamestnanie tak, akoby neexistovalo nič dôležitejšie alebo krajšie. Keď ma maliar presviedča, že vlastne rozdáva ľuďom radosť dlhodobejšie ako ja na javisku, lebo moje predstavenie skončí o hodinu a jeho práca pretrvá roky, bude to dobrý maliar stien.

Na hodine nás šťastne vedou unavená vedátorka presvedčila o nesmiernom význame rytmu, dynamiky, cifry a melódie v tónoch kontrášov. Pre neznalých, vysvetlím ja skoro vedecky: „Kontráš sleduje pohyb primášovho tela, vníma jeho mimo zmyslové vibrácie, non verbálne prejavy a pritom vydáva svojím nástrojom zvuk ako: plem plem, dúva dúva alebo dnim, dnim. Čím dodáva hudbe gule. Bez kontrášov by sa tanečníkom zle tancovalo, poslucháčom zle žilo a kritikom smutne oslavovalo..." Nerozumiete mi, že? To vraj nevadí, lebo na začiatku to má presne tak byť. Snáď sa to do skúšky naučím vysvetliť aspoň trochu tak, ako by to povedala ona. Je totiž fakt dobrá ale prísna. Navyše, skúste si blamovať sa pred peknou vedátorkou... Hm, nic moc...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver výučby bol o čosi smutnejší. Nie, nebol test. Len choroby si sprosto vyberajú a potom umierajú nevhodní ľudia. Človek je nesmierne zvláštny tvor a je kruté, ako ho dokáže zradiť vlastné telo.

Cestou späť som zámerne spomalil pod hniezdom. Upratovalo sa a asi aj rekonštruovalo. Až konáriky odletovali. Bude pekné leto. Povedal by pranostik a prognostik.

Podvečer sa u mňa trocha oslavovalo. Naša primáška je vlastne ešte dieťa. Len má zhodou okolností dvadsať rokov a budúcnosť pred sebou. Naša kontráška je staršia, ale vlastne iba väčšie dieťa. To ona a primáškin frajer s basákom jej spravili oslavu. Nevadí, že u mňa. Dali mi tortu. Zjavne nerozumejú len non verbálnemu vyjadrovaniu primášov, ale občas rozumejú aj nám chudnúcim manažérom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celý večer sa hrala hra o Slovensku. Taká iná ako šla v telke, o čosi viac odbornejšia. Národovec vo mne plesal. Nechali sme primášku a jej tím zložený z futbalistov vyhrať. Vlastne nenechali. Vyhrali, lebo vedeli. V telke nevedeli a aj tak vyhrali. V telke to vyzerá, že kríza neprestane. U mňa v obývačke to vyzeralo skôr ako po kríze. Muzikanti a futbalisti už vedia.

Chvíľu som dokonca vnímal to mimozmyslové a non verbálne, čo nás učili. Nielen u primášky, ale tak všeobecne u tých dvadsaťročných detí. Počul som, aj keď som vraj bez sluchu. Ak som správne rozumel, tak šancu ešte máme. Až som sa z toho spomalil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Proti kríze vraj stačí jediné. Od základov vymeniť tých, čo sú dnes mienkotvorní. Vlastne, možno by aj tie žaby boli lepšie. Žaby totiž požierajú príživníkov - komárov, čo cicajú krv. Asi už máme dosť cicania alebo primálo krvi na rozdávanie príživníkom.

Jozef Černek

Jozef Černek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  318x

Som človek a vnímam tento život, verím, že existuje dôvod, prečo vznikol. Pracujem ako riaditeľ súkromnej spoločnosti. Popri tom sa venujem študentom v dramatickom krúžku, vediem Dom Matice slovenskej v Komárne a pôsobím aj v Slovenských Rebeloch. www.dramatak.eu, www.rebeli.sk, www.dmskomarno.sk Zoznam autorových rubrík:  PohľadySkoro poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu