reklama

List kolegovi ministrovi

Kolega bloger Marek Maďarič včera vyzval na zaujatie stanoviska k vulgárnosti a strate kultúrnosti v médiách. Vyzval síce mienkotvornú časť národa, ale vyjadrím sa i ja, zástupca národa od Komárna. Úplne najprv ale kolega, by som Ti rád pripomenul, že dnes je štrajk učiteľov. Možno Ti nepovedali, tak len aby si vedel. Ono totiž, učitelia by o kultúrnosti mali vedieť najviac, pretože, kedy už len naučíme národ kultúrnosti, keď nie v čase, keď národ chodí do školy. Áno, to, čo dnes chodí, prepáč, to, čo dnes nešlo do školy, je národ. A do budúcna mimoriadne dôležitý národ. Mám ale pocit, že učitelia, ktorí ten národ majú vo svojich rukách, pociťujú krivdu, pokiaľ ide o kultúru správania sa k nim.  Možno sa, kolega Marek, skús postaviť na ich stranu, alebo si ich vypočuj a zváž či sa im nedá pomôcť. Verím tomu, že ak by učitelia chceli, môžu pomôcť s výchovou národa. Totiž, ak bude národ vychovaný a kultúrny, tak mu nebudú tak blízke komerčné televízie, ktoré vysielajú odpad a tým zvyšujú svoju sledovanosť. Vieš, neviem či Ti povedali, komerčné televízie potrebujú vysokú sledovanosť. Keď národ sleduje hnoj, budú teda vysielať hnoj. Komerčné sú už také.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Píšeš, že slúžiš na ministerstve. Myslím, že ak by som mal bojovať proti vulgárnosti, začal by som tam. Popýtaj sa, či tam náhodou niekto nevie, ako na to. Osobne by som začal tým, že by som zviditeľňoval a pomáhal takým spolkom (alebo divadlám a iným inštitúciám), ktoré robia kultúru, zaujmú národ, dnešný aj budúci a nepotrebujú k tomu hnoj. Možno, ak si ich začneš všímať Ty, pridajú sa aj iní úradníci od vášho fachu a vieš, známi majú známych, rozšíri sa to po dedine a možno nebude až taký záujem o hnoj a vulgárnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo vieš čo, popýtaj sa, či nie sú nejaké prostriedky, myslím financie, ktorými by sa dalo pomôcť. Neviem, či Ti povedali, ale v kultúre moc peňazí nieto. Možno, ak by ste pomohli tým, ktorí nie sú komerční a nepotrebujú vulgárnosť, aby zaujali, mohlo by to pomôcť. Vieš, možno len nemajú prostriedky, aby to predstavili masám, ak by mali, ukázali by národu, že zabaviť sa dá aj inak. Bez hnoja. Inak, aj pán farár povedali, že začať treba od seba.

Nuž, keď už sme pri tom, tak aj ja bojujem proti tomu, čo píšeš. Odpad v tých komerčných nepozerám. Ale nikoho to moc nezaujíma. Tak sa snažím s budúcim národom robiť takú tú ozajstnú kultúru, Shakespeare a tak, aby aspoň časť budúceho národa nemuselo sledovať odpad. A ver či nie, občas to ukazujeme ľuďom, nenadávame a ľudu sa to páči. Teda myslím, lebo občas nám zatlieskajú. Stojí to ale dosť peňazí. Kedysi sme si pýtali aj od toho úradu kde slúžiš, ale bolo to hrozné množstvo papierov a poslali zlomok toho, čo sme potrebovali. Aby som to vyúčtoval, prejazdil som viac benzínu, ako som dostal od úradníkov peňazí. Tak sme už viac nepýtali. Ale na predstavenia úradníkov pozývame. Mimochodom, kolega, aj Teba sme už pár krát pozvali. Asi sa to k Tebe nedostalo. Vieš, nedali sme tam žiadne vulgárnosti a to potom vraj nemá šťavu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak toľko moje stanovisko, držím palce v Tvojom boji. Niekedy príď, pokecáme.

P.S. Ešte mi napadá, popýtaj sa na úrade, vraj je nejaká nekomerčná televízia, na ktorú má úrad vplyv... nedávno ju premenovali, tak si teraz nespomeniem, ale keď sa popýtaš starších úradníčok, tak takému fešákovi ako Ty isto pomôžu.

Jozef Černek

Jozef Černek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  318x

Som človek a vnímam tento život, verím, že existuje dôvod, prečo vznikol. Pracujem ako riaditeľ súkromnej spoločnosti. Popri tom sa venujem študentom v dramatickom krúžku, vediem Dom Matice slovenskej v Komárne a pôsobím aj v Slovenských Rebeloch. www.dramatak.eu, www.rebeli.sk, www.dmskomarno.sk Zoznam autorových rubrík:  PohľadySkoro poéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu