Kríza po slovensky a super kšeft s rozbitým čelný oknom

Autor: Jozef Černek | 1.3.2011 o 11:38 | (upravené 1.3.2011 o 11:54) Karma článku: 15,47 | Prečítané:  2712x

Ak by ste si mysleli, že počas krízy sa na Slovensku naozaj bojuje o zákazníka, tak ste na veľkom omyle.  Zato v Maďarsku, "šikovný" podnikateľ prišiel na spôsob ako si privyrobiť - rozbíja čelné sklá a ponúka ich opravu. Ale poďme postupne.

Zastupujem firmu, ktorá z času načas usporiada víkendové školenie pre cca 100 - 120 ľudí. Opäť dozrel čas na nové školenie a náš zaužívaný hotel s wellnessom blízko Komárna sme sa rozhodli zmeniť. Niežeby sme neboli spokojní, práve naopak, každou našou akciou sa služby zlepšovali a naša spokojnosť rástla. Chceli sme sa však vrátiť do stredu Slovenska, resp. do Tatier, odkiaľ sme pred pár rokmi ušli pre neúmerné ceny a najmä nie najlepšie, povedzme si to rovno, príšerné služby.

Je mi jasné, že trochu komplikujeme situáciu. Množstvom ľudí a najmä tým, že chcem vždy čosi navyše. Napríklad vegetariánsku stravu pre polovicu ľudí alebo aby v saune nebola zima (aj to sa stalo). Tiež by potešilo, aby personál nedával hosťom najavo, že prekážajú. Prípadne, aby v polovici prednášky nevypadlo svetlo a ozvučenie a nemal to kto opraviť, lebo "ujo" už odišiel domov.

Pomyslel som si, že predsa len tá kríza by nás mala čosi naučiť, a najmä, že zákazník je pre "kšeft" mimoriadne dôležitý. Nuž som si vytipoval 10 hotelov. Cez net, nový rezervačný systém, ale aj podľa doporučení obchodných partnerov. Každému hotelu som (e-mailom) poslal naše požiadavky a požiadal o cenovú ponuku. Pre istotu som sa snažil do každého aj dovolať. Výsledok bol prekvapujúci.

Dva hotely zastupovala jedna slovenská cestovná kancelária, pani mi povedala, že sa to pokúsia naceniť, ale špecializujú sa na rodinné pobyty a toto nie je ich parketa. Telefónne číslo na hotel mi odmietla dať. Cenová ponuka dodnes neprišla (je to už týždeň).

Aby ste mali predstavu, hovoríme o akcii za viac ako pol milióna korún alebo ak chcete cca 15 000 € (len to neznie tak dobre :) ). Čakal by som, že sa budú o nás trhať. Ale opak je pravdou.

Ďalšie dva hotely proste na email nezareagovali vôbec. Tak som tam volal, odpoveď bola zhruba rovnaká. Zdvihla recepčná? "Áno, videla som to, ale som tu sama a máme hostí, keď príde pani riaditeľka, ona sa vám ozve." Tak asi zatiaľ neprišla, lebo sa neozvala.

Dva hotely mi odpísali: "V uvedený termín nemáme požadované množstvo voľných lôžok." O.K., beriem, ja byť manažérom hotela pokúsim sa zákazníka aspoň spýtať či je termín fixný, ale asi to nepotrebujú.

Tri hotely mi poslali cenovú ponuku. Podotýkam, že len jediný hotel si dal tú námahu, aby mi zavolali a povypytovali sa na detaily. Jeden jediný prejavil skutočný záujem o zákazníka. Oni mali aj najlepšiu cenovú ponuku a dodržali môj návrh nacenenia. Dva zvyšné proste len vypracovali cenovú ponuku po svojom a poslali, neponúkli nič viac, nevyčíslili množstevnú zľavu. Len to mať rýchlo za sebou.

No a poslednú skúsenosť s hotelom som si nechal ako perličku. Nejaká pani, ktorá zdvihla, mi povedala, "...no v tom termíne ešte nemáme nikoho, ale koľkože to máte ľudí? 120 ? Oj, to je moc, aj by sme to ubytovali, ale to je moc naraz, to budú samé problémy, takže radšej nie."  Tak to nechávam bez komentára.

Ja viem, že to je malá vzorka hotelov a určite aj neštandardná situácia, predsa len starať sa tri dni o 120 ľudí dá zabrať, najmä menším hotelíkom, ale o niečom to svedčí. Určitá skupina podnikateľov zatiaľ nemá na to, aby podnikala v službách. Verím, že sa to zlepší a že raz nebude mať hosť v Tatrách pocit, že obťažuje, len tým, že chce v saune teplo.

No a ako riešia krízu niektorí "tiež podnikatelia":

Mama teraz jazdí na mojom aute, v sobotu bola nakúpiť v Maďarsku hneď za hranicou v neďalekom hypermarkete. Na parkovisku si všimla, že susednému autu dávajú za sklo dva lístočky. Jeden po slovensky, jeden po maďarsky - ponuka na lacnú opravu poškodeného čelného skla.  Priamo na mieste. Keďže to nebola zlá ponuka, prezrela svoje čelné sklo či tam nemá puklinu. Nemala.

Nakúpila a keď sa vrátila k autu zistila, že za stieračom už aj ona má dva lístočky. Ešte si pomyslela, že načo si míňajú papier, keď vidia, že sklo nie je poškodené. Na jej veľké prekvapenie, rovno v zornom poli vodiča bola prasklina.

Po maďarsky nevie, tak volala na slovenskú políciu. Operátor sa pomôcť snažil, ale nanešťastie tiež maďarsky nehovoril, takže dohodnúť sa s maďarskou políciou by bolo na dlhé lakte. A vlastne, aj tak ide o ťažko dokázateľný priestupok. Ak by sa aj dokázal, páchateľovi hrozí nanajvýš pokuta.

A dokážte to...v cudzej krajine, ... v cudzom jazyku. Ja by som im možno v afekte aj ruky odtrhol... ale hľa, aké riešenie na krízu.

Teda dovtedy, pokiaľ dotyčný nenarazí na niekoho, kto mu to šidlo, ktorým tie pukliny robí, nevrazí .... No to je už iný príbeh.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?